Obchodní podmínky
Obchodní podmínky
internetového obchodu gastrofans.cz
(společnosti RationalFans s.r.o.)
SHRNUTÍ OBCHODNÍCH PODMÍNEK
1. Internetový obchod na adrese http://www.gastrofans.cz provozuje obchodní společnost RationalFans s.r.o.,
se sídlem Za farou 43a, 664 41 Troubsko, IČO 07353171, zapsaná v obchodním rejstříku, který vede Krajský
soud v Brně, v oddílu C, vložce 107725, DIČ CZ07353171. Kontaktovat nás můžete na adrese našeho sídla,
na našem e-mailu: obchod@gastrofans.cz nebo telefonu: +420 530 540 444.
2. Jakmile odešlete prostřednictvím internetového obchodu vaši objednávku, dojde tím k uzavření kupní
smlouvy. Přijetí objednávky a uzavření smlouvy vám potvrdíme e-mailem.
3. Platbu proveďte do 7 dnů od uzavření smlouvy nebo později v závislosti na vybraném způsobu platby.
4. Jako spotřebitel (viz definice v čl. 1.2.2.1. obchodních podmínek) můžete od uzavřené smlouvy odstoupit,
a to až do uplynutí 14 dnů ode dne převzetí zboží. V jakých případech není možné od smlouvy odstoupit,
naleznete v plném znění obchodních podmínek. My můžeme odstoupit od uzavřené smlouvy až do okamžiku,
kdy od nás převezmete zboží, a to z důvodů uvedených v plném znění obchodních podmínek. Po odstoupení
od smlouvy nám zboží vrátíte včetně případných dárků a bonusů, pokud jsme vám nějaké poskytli, na vaše
vlastní náklady, a to do 14 dnů od odstoupení od smlouvy. Peníze vám vrátíme do 14 dnů od doručení
odstoupení, ne však dříve než nám zboží vrátíte nebo prokážete, že nám bylo zboží odesláno.
5. Vaše osobní údaje zpracováváme v souladu s příslušnými právními předpisy. Více informací naleznete
v našich Podmínkách ochrany osobních údajů (zde).
6. Zboží dodáváme pouze v rámci České republiky. Pro objednávky na území Slovenské republiky využijte
prosím náš internetový obchod na webové adrese: https://www.gastrofans.sk/.
7. Dostupné způsoby dodání a plateb, jakož i případná omezení s tímto související naleznete na našem
internetovém obchodě (zde). Vlastníkem se stanete převzetím zboží; jste-li podnikatelem (viz definice v čl.
1.2.2.3. obchodních podmínek) či nepodnikatelem (viz definice v čl. 1.2.2.2. obchodních podmínek), tak ne
však dříve, než úplně zaplatíte celkovou cenu. Pokud vám jako spotřebiteli bude dodáno poškozené zboží,
neprodleně nás o tom informujte (nejpozději 48 hodin). V případě, že poškození zjistíte při přebírání zboží, informujte o škodě i
přepravce a vše řádně zdokumentujte. Pokud vám jako podnikateli či nepodnikateli bude dodáno poškozené
zboží, řešte škodu s přepravcem.
8. Pokud jste spotřebitelem, máte právo reklamovat vady, které mělo zboží při jeho převzetí a které se na zboží
projevily do uplynutí 2 let od převzetí zboží. Jak přesně zboží reklamovat a co můžete v případě reklamace
žádat, naleznete v Reklamačním řádu (zde).
9. Pokud nejste spotřebitelem (tj. podnikatel a nepodnikatel), můžete reklamovat vady, které byly na zboží
v okamžiku, kdy na vás přešlo nebezpečí škody, a to reklamací bez zbytečného odkladu poté, co jste mohli
zboží prohlédnout a vadu zjistit, nejpozději však do 6 měsíců, v případě skryté vady do 2 let, od odevzdání
zboží. Vadu jste povinni reklamovat bez zbytečného odkladu poté, co jste ji zjistili (tzn do 48 hodin). Jak přesně zboží
reklamovat a co můžete v případě reklamace žádat, naleznete v Reklamačním řádu (zde).
1. OBECNÁ USTANOVENÍ
1.1. Působnost obchodních podmínek. Tyto obchodní podmínky upravují uzavírání smluv mezi námi jako
obchodníkem a vámi jako zákazníkem prostřednictvím internetového obchodu a naše a vaše práva
a povinnosti ze smluv vyplývající. Součástí těchto obchodních podmínek jsou rovněž Podmínky ochrany
osobních údajů (zde) a Reklamační řád (zde). Obchodní podmínky nabývají účinnosti dne 1.1.2024
1.2. Používané pojmy. V našich obchodních podmínkách používáme následující zkratky:
1.2.1. My, čímž se rozumí obchodník, tedy obchodní společnost RationalFans s.r.o., se sídlem Za farou 43a, 664
41 Troubsko, IČO 07353171, zapsaná v obchodním rejstříku, který vede Krajský soud v Brně, v oddílu C,
vložce 107725, DIČ CZ07353171.1.2.2. Vy, čímž se rozumí zákazník, tedy druhá smluvní strana odlišná od nás, kterým může být jeden
z následujících subjektů:
1.2.2.1. Spotřebitel, kterým je člověk (fyzická osoba) nejednající v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci
samostatného výkonu svého povolání,
1.2.2.2. Nepodnikatel, kterým je právnická osoba nejednající v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci
samostatného výkonu svého povolání,
1.2.2.3. Podnikatel, kterým je člověk (fyzická osoba) nebo právnická osoba jednající v rámci své podnikatelské
činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání.
1.2.3. Internetový obchod, tedy naše webové rozhraní nacházející se na webové adrese http://www.gastrofans.cz,
ve kterém si můžete prohlédnout naši nabídku a objednat zboží z našeho sortimentu.
1.2.4. E-mail, tedy elektronická pošta, kterou je možné nás kontaktovat na e-mailové adrese dostupné na webové
adrese našeho internetového obchodu.
1.2.5. Telefon, pomocí kterého je možné nás kontaktovat na telefonním čísle dostupném na webové adrese našeho
internetového obchodu.
1.2.6. Smlouvy, kterými se rozumí kupní smlouvy uzavírané mezi námi jako obchodníkem a vámi jako
zákazníkem prostřednictvím internetového obchodu.
1.2.7. Občanský zákoník, čímž se rozumí zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.
1.2.8. Podmínky ochrany osobních údajů, kterými se rozumí dokument (zde), kde najdete informace o zpracování
osobních údajů a souvisejících právech a povinnostech, které vyplývají z příslušných právních předpisů.
1.2.9. Reklamační řád, kterým se rozumí dokument (zde), kde najdete informace o právech z vadného plnění
a způsobu jejich uplatňování (reklamaci).
1.3. Vztah obchodních podmínek ke smlouvě. Obchodní podmínky jsou nedílnou součástí smluv. Odchylná
ujednání ve smlouvě mají přednost před zněním obchodních podmínek.
1.4. Vztah smlouvy a obchodních podmínek k právním předpisům. Práva a povinnosti neupravená
obchodními podmínkami nebo smlouvou se řídí právními předpisy České republiky, zejména občanským
zákoníkem a v případě spotřebitelů i zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších
předpisů. V případě rozporu obchodních podmínek nebo smlouvy s právním předpisem, nejedná-li se
o záležitost, kterou lze ujednáním upravit odchylně, má přednost právní předpis.
1.5. Oddělitelnost ustanovení obchodních podmínek a smluvních ujednání. Pokud se některé z ustanovení
obchodních podmínek a / nebo smluvních ujednání stane neplatným, neúčinným nebo se k němu nebude
přihlížet, není tím dotčena platnost a účinnost ostatních ustanovení obchodních podmínek a / nebo smluvních
ujednání.
1.6. Vztahy s mezinárodním prvkem. Právní poměry mezi námi a vámi se v případě přítomnosti mezinárodního
prvku řídí českým právem a k řešení případných sporů jsou příslušné české soudy. Úmluva OSN o smlouvách
o mezinárodní koupi zboží (Vídeňská úmluva) se nepoužije.
1.7. Způsoby řešení stížností. Případné stížnosti a spory mezi vámi a námi je možné řešit
1.7.1. emailem na e-mailové adrese obchod@gastrofans.cz,
1.7.2. telefonicky na našem telefonním čísle +420 530 540 444.
1.7.3. Jste-li spotřebitelem, můžete řešit spotřebitelské spory plynoucí ze smlouvy prostřednictvím návrhu na
mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů,
kterým je: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Gorazdova 1969/24, 120 00
Praha, e-mail: adr@coi.cz, web: adr.coi.cz. Spotřebitel může pro mimosoudní řešení spotřebitelského sporu
ze smlouvy uzavřené on-line využít rovněž platformu pro řešení sporů online zřízenou Evropskou komisí
na adrese: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
1.8. Dozorové orgány. Nad naší činností provádí kontrolu a dozor státní orgány České republiky, na které je
možné se v souladu právními předpisy, které upravují jejich působnost a pravomoci, obracet se svými
podněty. Orgány státního dozoru jsou zejména:
1.8.1. Česká obchodní inspekce,
1.8.2. živnostenské úřady,
1.8.3. Úřad pro ochranu osobní údajů,
1.8.4. krajské hygienické stanice.
1.9. Vyloučení obchodních podmínek zákazníka. Tyto obchodní podmínky se použijí výhradně; jakékoli
použití vašich obchodních podmínek pro vztah upravený těmito obchodními podmínkami a smlouvou je
vyloučeno, a to i tehdy, provedeme-li dodání objednaného zboží bez jakýchkoli výhrad. Ustanovení § 1751odst. 2 občanského zákoníku se v rámci smluv a dalších právních jednání dle těchto obchodních podmínek nepoužije.
2. OBJEDNÁVÁNÍ ZBOŽÍ A UZAVÍRÁNÍ SMLUV
2.1. Objednání zboží prostřednictvím internetového obchodu. Objednání zboží prostřednictvím
internetového obchodu provedete vybráním nabízeného zboží v požadovaném množství, jakosti a provedení
a vložením zboží do virtuálního košíku. V případě, že po přidání vybraného zboží do nákupního košíku
hodláte dokončit svou objednávku a tuto nám následně odeslat, můžete kliknout na ikonu košíku nebo tlačítko
„Pokračovat do košíku“, pomocí kterého budete přesměrováni na přehled virtuálního košíku. Následně
můžete kliknutím na tlačítko „Pokračovat“ přejít na stránku ke zvolení způsobu dodání zboží a platby.
Kliknutím na tlačítko „Pokračovat“ budete dále přesměrování na stránku pro vyplnění požadovaných údajů
(zejména fakturačních a doručovacích), případně k přihlášení se do vašeho zákaznického účtu, pokud jste tak
dosud neučinili. K odeslání vaší objednávky dojde pomocí tlačítka „Objednat s povinností platby“, čímž
dojde k uzavření smlouvy. Před odesláním objednávky vám bude umožněno zkontrolovat a případně i změnit
zadané údaje. Přijetí naší nabídky s dodatkem či odchylkou není možné a v takovém případě nedojde
odesláním objednávky k uzavření smlouvy.
2.2. Zjištění a opravování chyb. V případě, že v rámci procesu objednání zboží dle čl. 2.1. uvedete údaj, který
internetový obchod vyhodnotí jako chybný (nesprávný) nebo bude některý z povinných údajů chybět, systém
zvýrazní příslušné pole s chybným či chybějícím údajem červenou barvou, aby vás na tuto skutečnost
upozornil. Případné chyby vzniklé při zadávání údajů (dat) v rámci procesu objednání zboží dle čl. 2.1.
můžete opravit až do okamžiku odeslání objednávky. Za správnost vyplněných údajů v každém případě
odpovídáte vy, kdy internetový obchod vyhodnocuje toliko formální správnost uvedených údajů (tj. zda
odpovídají požadované formě), nikoliv jejich věcnou správnost.
2.3. Potvrzení přijetí objednávky. Úspěšné přijetí vaší objednávky a uzavření smlouvy vám potvrdíme na vaši
e-mailovou adresu zasláním e-mailové zprávy, jejíž součástí bude:
2.3.1. potvrzení o uzavření smlouvy a jejím obsahu;
2.3.2. znění těchto obchodních podmínek;
2.3.3. Reklamační řád;
2.3.4. Podmínky ochrany osobních údajů.
V případě neúplnosti nebo nesprávnosti objednávky vás vyzveme k jejímu doplnění nebo vás upozorníme na
nemožnost uzavření smlouvy.
2.4. Drobné odlišnosti zboží. Tímto si vás dovolujeme upozornit, že dodávané zboží se může drobně
(nepodstatným způsobem) lišit od produktové fotografie daného zboží uvedené v internetovém obchodu,
přičemž takovéto drobné odchylky či odlišnosti, které nemají žádný vliv na vaši možnost zboží užívat, nejsou
důvodem pro odstoupení od smlouvy a / nebo pro uplatňovaní práv z odpovědnosti za vady.
2.5. Jazyk a uchovávání smlouvy. Smlouvy se uzavírají v českém jazyce. Uzavřené smlouvy ukládáme pro
vlastní potřebu, přístup k nim není možný, kdy veškeré relevantní informace a údaje týkající se uzavřené
smlouvy máte uvedeny v potvrzení o přijetí objednávky.
3. UZAVŘENÉ SMLOUVY A JEJICH OBSAH
3.1. Změna a zrušení smlouvy. Uzavřené smlouvy není možné jednostranně měnit či rušit; činit tak lze pouze
na základě vzájemné dohody, případně pokud tak stanoví právní předpis nebo obchodní podmínky.
3.2. Obsah kupní smlouvy. Na základě uzavřené kupní smlouvy jsme povinni dodat vám ujednaným způsobem
objednané zboží a vy jste povinni si zboží převzít a zaplatit nám celkovou cenu, která je tvořena cenou
objednaného zboží, poplatkem za zvolený způsob platby, náklady na dodání zboží a cenou případných dalších
objednaných služeb.
3.3. Ochrana duševního vlastnictví. Pokud vám na základě smlouvy dodáváme zboží, které je chráněno právy
duševního vlastnictví (zejména autorská díla, ochranné známky, průmyslové vzory, patenty a užitné vzory),
není součástí smlouvy licence opravňující vykonávat práva duševního vlastnictví. Zboží chráněné autorským
právem nesmíte jako fyzická osoba užívat jinak než pro osobní potřebu a jako právnická jinak než pro svou
vlastní vnitřní potřebu, zejména nejste oprávněni zboží rozmnožovat, dále prodávat, pronajímat nebo jinak
zpřístupňovat třetím osobám.
3.4. Slevy a reklamní akce. Pro slevové či jiné marketingové akce platí, že pokud není stanoveno jinak, nelze
jednotlivé poskytované slevy a jiné výhody kombinovat.
3.5. Dárky a bonusy. Pokud vám byly v rámci smlouvy poskytnuty dárky či jiné bonusy, je existence darovací
smlouvy závislá na existenci smlouvy hlavní, a darovací smlouva je uzavřena s rozvazovací podmínkou
zrušení darovací smlouvy v případě zániku smlouvy hlavní.
3.6. Slevové kupony a dárkové poukazy. Slevové kupony a dárkové poukazy je možné uplatnit za ujednaných
podmínek nebo za podmínek uvedených na kuponu nebo poukazu.
4. PLATEBNÍ PODMÍNKY
4.1. Způsoby platby. Způsoby platby, které můžete využít, naleznete na odpovídající stránce v našem
internetovém obchodě (zde). Výběr konkrétního způsobu platby budete moci provést v procesu objednávky.
4.2. Doba pro zaplacení. Celkovou cenu jste povinni uhradit před dodáním zboží, a to podle ujednaného způsobu
platby. Pokud má být celková cena uhrazena před dodáním zboží, jste povinni ji uhradit do 7 dnů od uzavření
smlouvy. Pokud je celková cena hrazena prostřednictvím poskytovatele platebních služeb, je celková cena
uhrazena připsáním peněžité částky na náš účet u poskytovatele platebních služeb.
5. DODACÍ PODMÍNKY
5.1. Způsoby dodání. Způsoby dodání, které můžete využít, naleznete na odpovídající stránce v našem
internetovém obchodě (zde). Výběr konkrétního způsobu dodání budete moci provést v procesu objednávky.
5.2. Omezení dodávání zboží. Zboží dodáváme pouze v rámci České republiky. Pro objednávky na území
Slovenské republiky využijte prosím náš internetový obchod na webové adrese: https://www.gastrofans.sk/.
5.3. Nabytí vlastnického práva. Vlastníkem zboží, které vám dodáme, se stanete převzetím zboží. Jste-li
podnikatelem, vlastníkem zboží, které vám dodáme, se stanete odevzdáním zboží, ne však dříve, než úplně
zaplatíte celkovou cenu.
5.4. Doba pro dodání. Doba pro dodání zboží se liší dle aktuální dostupnosti zboží, přičemž aktuální dobu dodání
naleznete vždy přímo v prostředí našeho internetového obchodu u jednotlivých produktů, případně je možné
nás ohledně dostupnosti a termínu dodání zboží možné kdykoliv kontaktovat prostřednictvím e-mailu či
telefonu. Ujednaná doba pro dodání zboží běží od uzavření smlouvy. Pokud má být celková cena uhrazena
před dodáním zboží, běží doba pro dodání zboží až od uhrazení celkové ceny. Zboží bude v této době dodáno
na místo určení. Pokud nejste spotřebitelem, tj. jste podnikatelem nebo nepodnikatelem, a zboží má být do
místa určení dodáno pomocí přepravce, bude zboží v této době předáno přepravci.
5.5. Převzetí zboží. Zboží jste povinni převzít v ujednané době a na ujednaném místě v závislosti na způsobu
dodání. Pokud má být zboží dodáno pomocí přepravce, jste povinni jej převzít při dodání do místa určení.
O termínu dodání Vás bude předem informovat zvolený přepravce. Pokud zboží nepřevezmete, vznikne nám
právo od smlouvy odstoupit, právo na zaplacení nákladů spojených s dodáním zboží, pokud nebyly uhrazeny
před dodáním zboží, a právo na zaplacení skladného za dobu uskladnění zboží, která končí v okamžiku, kdy
zboží převezmete, odstoupíte od smlouvy nebo od smlouvy odstoupíme my. Skladné činí 10 Kč za každý
započatý den. Pokud vám zboží budeme poté, co jej nepřevezmete, dodávat opakovaně, máme právo na
úhradu nákladů spojených s opakovaným dodáváním.
5.6. Škoda na zboží při přepravě spotřebiteli. Pokud jste spotřebitelem, přechází na vás nebezpečí škody na
zboží převzetím zboží. V případě, že vám zboží bude dodáno poškozené, jste povinni nás o škodě neprodleně
informovat a to nejlépe:
5.6.1. emailem na emailové adrese obchod@gastrofans.cz,
5.6.2. telefonicky na našem telefonním čísle +420 530 540 444.
V případě, že poškození zásilky zjistíte již při přebírání zboží, jste povinni o poškození informovat nejen nás,
ale i přepravce při přebírání zboží. O rozbalení poškozené zásilky před jejím převzetím můžete požádat
přepravce a v případě, že zjistíte, že zboží bylo poškozeno, nejste povinni jej od přepravce převzít.
Doporučujeme řádně zdokumentovat poškozený vnější obal či jiné poškození zboží při převzetí nebo
neprodleně poté, aby bylo možné škodu nárokovat po přepravci.
5.7. Škoda na zboží při přepravě podnikateli a nepodnikateli. Pokud jste podnikatelem nebo nepodnikatelem
a zboží má být dodáno pomocí přepravce, přechází na vás nebezpečí škody na zboží předáním zboží prvnímu
přepravci. Pokud dojde ke škodě na zboží po přechodu nebezpečí škody, neodpovídáme za ni a škoda nazboží nemá vliv na vaši povinnost uhradit celkovou cenu a povinnost zboží převzít. V případě, že vám zboží
bude dodáno poškozené, jste povinni neprodleně reklamovat poškození zboží u přepravce.
5.8. Balení zboží. Pokud nebude ujednáno jinak, bude zboží zabaleno způsobem vhodným pro jeho uchování
a ochranu.
6. PRÁVO NA ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
6.1. Obecně o odstoupení od smlouvy. Odstoupením od uzavřené smlouvy se smlouva od počátku ruší a strany
jsou povinny vrátit si vše, co na základě zrušené smlouvy poskytly. Odstoupením od smlouvy se ruší i na ní
závislá smlouva darovací (dárky, bonusy). Právo odstoupit od smlouvy je možné využít za podmínek, které
jsou stanoveny v obchodních podmínkách, nebo pokud tak stanoví právní předpisy.
6.2. Naše právo odstoupit od smlouvy. My máme právo odstoupit od uzavřené smlouvy kdykoli od dne uzavření
smlouvy do okamžiku, kdy od nás převezmete zboží, a to z důvodů:
6.2.1. vyčerpání zásob objednaného zboží,
6.2.2. nepřevzetí zboží při jeho dodání,
6.2.3. zneužití objednávkového systému našeho internetového obchodu,
6.2.4. uvedení chybných údajů při objednávání zboží,
6.2.5. objednání zboží za cenu výrazně nižší než cenu obvyklou (mimo slevových akcí), pokud bylo zboží za tuto
cenu nabízeno v důsledku omylu či chyby našeho internetového obchodu,
6.2.6. dalších hodných zvláštního zřetele, jste-li podnikatelem nebo nepodnikatelem.
Oznámení o našem odstoupení od smlouvy včetně uvedení důvodu vám zašleme e-mailovou zprávou nebo
dopisem na adresu uvedenou v procesu objednávky. Byla-li již z vaší strany uhrazena kupní cena nebo její
část, zaplacené peněžní prostředky vám vrátíme do 14 dnů od doručení odstoupení od smlouvy.
6.3. Zákonné právo spotřebitele odstoupit od smlouvy. Pokud jste spotřebitelem, máte právo odstoupit od
uzavřené smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě, která končí uplynutím 14 dnů ode dne následujícího po dni:
6.3.1. převzetí zboží, pokud jde o kupní smlouvu,
6.3.2. převzetí posledního kusu zboží, pokud jde o smlouvu, jejímž předmětem je dodávka více kusů zboží, které
jsou dodávány samostatně;
6.3.3. převzetí poslední položky nebo části dodávky zboží, pokud jde o smlouvu, jejímž předmětem je dodávka
zboží sestávajícího z několika položek nebo částí,
6.3.4. převzetí první dodávky zboží, pokud jde o smlouvu, jejímž předmětem je pravidelná dodávka zboží po
ujednanou dobu,
6.3.5. uzavření smlouvy, pokud jde o jinou smlouvu.
6.4. Nemožnost odstoupení od smlouvy. Právo odstoupit od smlouvy jako spotřebitel nemáte zejména u smluv:
6.4.1. o dodávce zboží, které bylo upraveno podle vašeho přání nebo přizpůsobeno vašim osobním potřebám,
6.4.2. o dodávce zboží v zapečetěném obalu, které z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů není
vhodné vrátit poté, co jste jej porušili,
6.4.3. o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, nebo zboží s krátkou dobou spotřeby, jakož i zboží, které bylo
po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím,
6.4.4. o poskytování služeb, jestliže byly v plném rozsahu poskytnuty; v případě plnění za úplatu, pouze pokud
započalo s vašim předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy,
6.4.5. o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na naší vůli
a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,
6.4.6. o dodání alkoholických nápojů, jejichž cena byla ujednána v době uzavření smlouvy s tím, že dodání je
možné uskutečnit až po uplynutí třiceti dnů a jejichž skutečná hodnota závisí na výchylkách trhu
nezávislých na naší vůli,
6.4.7. o neodkladné opravě nebo údržbě, která má být provedena v místě vámi určeném na vaši výslovnou žádost;
to však neplatí pro provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání jiného zboží než náhradních dílů
nutných k provedení opravy nebo údržby,
6.4.8. o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu v zapečetěném obalu, pokud jste
jej porušili,
6.4.9. o dodávce novin, periodik nebo časopisů s výjimkou smluv o předplatném na jejich dodávání,
6.4.10. o ubytování, přepravě zboží, nájmu dopravního prostředku, stravování nebo využití volného času, pokud
má být podle smlouvy plněno k určitému datu nebo v určitém období,
6.4.11. uzavírané na základě veřejné dražby podle jiného zákona, které můžete být fyzicky přítomni,
6.4.12. o dodání digitálního obsahu, který není dodán na hmotném nosiči, poté, co bylo započato s plněním;
v případě plnění za úplatu, pokud započalo s vaším předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty
pro odstoupení od smlouvy, byli jste poučeni, že tím právo odstoupit od smlouvy zaniká, a poskytli jsme
vám potvrzení o uzavřené smlouvě v textové podobě (např. e-mailem).
6.5. Odstoupení spotřebitele pro dotčení nekalou obchodní praktikou. Jako spotřebitel máte dále právo
odstoupit od smlouvy ve lhůtě 90 dnů ode dne uzavření smlouvy nebo požadovat přiměřené snížení ceny
zboží, a to v případě, že vaše právo bylo dotčeno nekalou obchodní praktikou ve smyslu zákona č. 634/1992
Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů. Toto právo nemáte, prokážeme-li, že je to
s ohledem na povahu a závažnost nekalé obchodní praktiky nepřiměřené.
6.6. Způsob odstoupení od smlouvy. Pokud vám jakožto spotřebiteli vzniklo právo na odstoupení od smlouvy
a chcete od smlouvy odstoupit, můžete tak učinit jakýmkoli jednoznačným prohlášením adresovaným nám –
společnosti RationalFans s.r.o., IČ: 073 53 171, se sídlem Za Farou 814/43a, 664 41 Troubsko, například:
6.6.1. dopisem zaslaným prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na výše uvedenou adresu, nebo
6.6.2. prostřednictvím elektronické pošty na e-mailovou adresu obchod@gastrofans.cz
K tomuto úkonu přitom můžete použít přiložený vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, není to však
vaší povinností.
6.7. Zachování lhůty. Pokud jste spotřebitelem, pro dodržení lhůty pro odstoupení od smlouvy postačí, pokud
nám odstoupení odešlete v poslední den lhůty určené pro odstoupení od smlouvy.
6.8. Vrácení zboží po odstoupení od smlouvy. Odstoupíte-li jako spotřebitel od smlouvy, jste povinni nám zboží
vrátit, a to nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy došlo k odstoupení od smlouvy, nejlépe
6.8.1. odesláním zboží na adresu našeho sídla, nebo
6.8.2. osobně na adrese našeho sídla.
Lhůta se považuje za zachovanou, pokud nám zboží odešlete zpět před uplynutím 14 dnů.
Zboží nám musíte vrátit nepoškozené, neznečištěné, neopotřebené a nejevící známky užívání, včetně
veškerého příslušenství a dokumentace, pokud možno v původním obalu. Odpovídáte přitom pouze za
snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se
seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Zároveň jste povinni vrátit nám i veškeré dárky a bonusy,
které jste obdrželi na základě nebo v souvislosti se zrušenou smlouvou.
6.9. Náklady spojené s vrácením zboží při odstoupení. Odstoupíte-li jako spotřebitel od smlouvy ponesete
přímé náklady spojené s vrácením zboží. Pokud zboží pro svou povahu nemůže být vráceno obvyklou
poštovní cestou, pak ponesete přímé náklady spojené s vrácením zboží, které jsou odhadované v maximální
výši 199 Kč.
6.10. Vrácení peněz po odstoupení od smlouvy. Pokud jako spotřebitel odstoupíte od smlouvy, zaplacené
peněžní prostředky vám vrátíme do 14 dnů od doručení odstoupení od smlouvy, ne však dříve, než nám zboží
vrátíte nebo prokážete, že nám bylo zboží odesláno. Zaplacené náklady na dodání zboží vám vrátíme pouze
ve výši odpovídající nejlevnějšímu způsobu dodání, který nabízíme, pokud jste si jako spotřebitel zvolil jiný
než nejlevnější způsob dodání zboží. V případě, že odstoupíte od smlouvy pouze částečně, tj. odstoupení se
vztahuje pouze k některému z objednaného zboží, budete mít nárok na vrácení části původně uhrazených
nákladů na dodání pouze v případě, pokud by náklady na dodání zboží, ke kterému se odstoupení od smlouvy
nevztahuje, byly nižší než vámi zaplacené náklady na dodání, přičemž v takovém případě vám vrátíme částku
odpovídající rozdílu mezi celkovými náklady na dodání dané objednávky a nižší částkou představující nižší
náklady na dodání zboží, ke kterému se odstoupení od smlouvy nevztahuje. Pokud dojde ke snížení hodnoty
vraceného zboží v důsledku nakládání s ním jinak, než jak je nutné k obeznámení se s jeho povahou,
vlastnostmi a funkčností, bude vracená částka ponížena o částku, o kterou se hodnota zboží snížila. Peněžní
prostředky vám vrátíme stejným způsobem, jakým jsme je od vás přijali, případně jiným způsobem,
na kterém se dohodneme, pokud vám tím nevzniknou další náklady.
7. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
7.1. Reklamační řád. Vaše práva související s vadným plněním se řídí naším Reklamačním řádem, který tvoří
nedílnou součást těchto obchodních podmínek a je dostupný na našem internetovém obchodě (zde), a dále
příslušnými ustanoveními občanského zákoníku.
8. ZPĚTNÝ ODBĚR ELEKTROZAŘÍZENÍ
8.1. Zpětný odběr elektrozařízení. V souladu se zákonem č. 542/2020 Sb., o výrobcích s ukončenou životností,
ve znění pozdějších předpisů, u nás máte možnost při nákupu některých druhů zboží (elektrozařízení ve
smyslu tohoto zákona) bezplatně odevzdat v místě prodeje nebo dodávky stejné množství (kusů)
prodávaného elektrozařízení podobného typu a použití ke zpětnému odběru.
8.2. Vracení elektrozařízení na jiných k tomu určených místech. Odpadní elektrozařízení máte rovněž
možnost vrátit na jiných místech k tomu určených v příslušné obci nebo u jiných osob s povolením pro zpětný
odběr elektrozařízení. Elektrozařízení nesmí být odstraňováno spolu se směsným komunálním odpadem, ale
musí být odkládáno na místech k tomu určených. Údaje o místech zpětného odběru odpadních elektrozařízení
naleznete v Registru míst zpětného odběru elektrozařízení vedeném Ministerstvem životního prostředí, který
je dostupný na následující webové adrese: https://visoh2.mzp.cz/RegistrMistZO/RegistrMistZOPublic.
9. UŽIVATELSKÝ ÚČET
9.1. Definice. Uživatelským účtem se rozumí záznam v naší databázi a data k němu přiřazená; je určen
přihlašovacím jménem a heslem, které slouží k autentizaci. K uživatelskému účtu mohou být přiřazeny
osobní údaje, přičemž v případě, že uživatelský účet reprezentuje právnickou osobu, tyto osobní údaje
identifikují fyzickou osobu za ni jednající.
9.2. Využití uživatelského účtu. Některé části služby mohou být vázány na přístup k uživatelskému účtu.
V takovém případě je nezbytné provést registraci uživatelského účtu, která je vázána podmínkami registrace
uvedenými níže.
9.3. Podmínky registrace uživatelského účtu. Registrací vyjadřujete svůj souhlas s následujícími podmínkami:
9.3.1. Registraci provedeme na základě vašeho požadavku odeslaného prostřednictvím webového formuláře
umístěného v rámci internetového obchodu, pokud budou uvedeny všechny požadované údaje a budete
souhlasit s těmito podmínkami registrace.
9.3.2. Jedna e-mailová adresa může být použita pouze u jednoho uživatelského účtu.
9.3.3. Jste povinni při registraci uvádět správné a pravdivé údaje a tyto údaje po založení uživatelského účtu při
jejich změně bez zbytečného odkladu aktualizovat.
9.3.4. Vyhrazujeme si možnost odmítnout registraci.
9.3.5. Po zřízení uživatelského účtu vám bude na e-mailovou adresu uvedenou při zřízení uživatelského účtu
zaslán aktivační e-mail, prostřednictvím kterého budete moci svůj uživatelský účet aktivovat.
9.4. Ztráta a obnova hesla. V případě ztráty hesla k uživatelskému účtu je možné využít funkci obnovy hesla.
Odkaz pro obnovení hesla vám bude zaslán na e-mailovou adresu uvedenou při zřízení uživatelského účtu.
Následně si budete moci zvolit nové heslo ke svému uživatelskému účtu.
9.5. Povinnost zabezpečení přístupových údajů. Uživatelský účet slouží mimo jiné i ke komunikaci a jednání
s námi. Je vaší povinností zabezpečit, abyste k vašemu uživatelskému účtu měli přístup pouze vy, popřípadě
osoba vámi pověřená. Jednání takové osoby v rámci uživatelského účtu se považuje za jednání v zastoupení.
9.6. Dostupnost uživatelského účtu. Negarantujeme vám nepřetržitou dostupnost vašeho uživatelského účtu;
přístup do uživatelského účtu může být dočasně znemožněn zejména v důsledku prováděné údržby
internetového obchodu apod.
9.7. Omezení a zrušení uživatelského účtu. V případě porušení vašich povinností vyplývajících z těchto
obchodních podmínek máme právo ukončit nebo omezit vůči vám poskytování služby, a to například blokací
uživatelského účtu, jeho smazáním, případně zamezením přístupu na webové stránky. Váš uživatelský účet
zrušíme také v následujících případech:
9.7.1. vámi uvedené údaje v uživatelském účtu jsou zjevně nesprávné nebo nepravdivé nebo odporují právním
předpisům, nebo
9.7.2. svůj uživatelský účet nevyužíváte déle než 2 roky; O případném zrušení uživatelského účtu z důvodu dle
čl. 9.7.2. těchto obchodních podmínek budete informováni e-mailovou zprávou zaslanou na e-mailovou
adresu uvedenou v uživatelském účtu s jedno (1) měsíčním předstihem; zrušení uživatelského účtu můžete
zamezit opětovným přihlášením do svého uživatelského účtu ve lhůtě dle předchozí věty.
9.8. Žádost o zrušení uživatelského účtu. Jste oprávněni kdykoliv zrušit svůj uživatelský účet, a to na základě
požadavku zaslaného nám prostřednictvím naší e-mailové adresy.
9.9. Informování o zrušení uživatelského účtu. O zrušení uživatelského účtu vás budeme informovat e-
mailovou zprávou na adresu uvedenou v uživatelském účtu. V případě zrušení uživatelského účtu vám
nebude umožněno dále využívat uživatelský účet a jeho funkce. Tato skutečnost vám nebrání ve zřízení
nového uživatelského účtu, s výjimkou případů, kdy vám byl uživatelský účet zrušen pro porušování
právních předpisů nebo těchto obchodních podmínek.
10. VKLÁDÁNÍ UŽIVATELSKÉHO OBSAHU NA NAŠE WEBOVÉ STRÁNKY
10.1. Kontrola vašeho obsahu. Vaše aktivity v rámci této služby zásadně nepodléhají průzkumu, schvalování či
moderaci z naší strany a neprověřujeme jejich soulad s právem. Tímto si vás dovolujeme upozornit, že
hodnocení a recenze zákazníků na našem internetovém obchodě neověřujeme. Vyhrazujeme si ovšem právo
provádět různé typy kontroly obsahu, ať již před jeho publikací či následně, a na základě toho obsah filtrovat
či celý znepřístupnit (například ve formě pozdržení spamových či hanlivých komentářů či znepřístupnění
rozpoznaného protiprávního obsahu).
10.2. Ukládání souborů. V rámci této služby vám umožňujeme nahrávat a ukládat soubory na námi provozované
úložiště (dále jen „nahrávaný obsah“). Berete na vědomí, že v rámci této části této služby vám neposkytujeme
záruku za to, že nahrávaný obsah zůstane nezměněný či dostupný. Zejména berete na vědomí, že
neodpovídáme za škodu, která by vám mohla vzniknout v souvislosti se ztrátou či poškozením nahrávaného
obsahu.
10.3. Práva třetích osob a zákonné povinnosti v souvislosti s ukládáním souborů. Nahráním obsahu
prostřednictvím této naší služby stvrzujete, že disponujete dostatečným oprávněním k takovému jednání,
zejména tedy, že nahrávaný obsah nepodléhá právní ochraně, případně jste autorem nebo vykonavatelem
majetkových práv k nahrávanému obsahu v odpovídající míře. Zároveň berete na vědomí, že v případě, že se
dozvíme o tom, že byl prostřednictvím této naší služby neoprávněně přenesen či nahrán určitý obsah, máme
právo jej bez upozornění smazat či znepřístupnit a povinnost vzhledem k tomuto obsahu spolupracovat
s orgány provádějícími zjišťování případné protiprávní činnosti, což může zahrnovat i sdělování
uchovávaných provozních a lokalizačních údajů o vás.
10.4. Funkce spojené s vkládáním uživatelských dat na web. V rámci této služby poskytujeme též:
10.4.1. možnost přidávat veřejné komentáře,
10.4.2. možnost diskutovat ve fóru.
S ohledem k výše uvedenému se použijí ujednání „kontrola vašeho obsahu“, „ukládání souborů“ a „práva
třetích osob a zákonné povinnosti v souvislosti s ukládáním souborů“ obdobně, přičemž za „nahrávaný
obsah“ se považuje odpovídající možnost z předcházejícího seznamu. Protiprávní obsah se může v tomto
případě vyskytnout například v případě sdílení autorskoprávně chráněných textů, hanlivých vyjádření vůči
jiným osobám nebo neoprávněného nabízení zboží či služeb chráněných známkovým právem.
10.5. Zakázaná jednání. V souvislosti s používáním webových stránek našeho internetového obchodu nejste
oprávněni užívat software, skripty nebo obdobné mechanismy a opatření, které by mohly narušit funkce
našeho internetového obchodu nebo by mohly nepřiměřeně zatěžovat naše servery a infrastrukturu. Dále
nejste oprávněni jakýmkoliv způsobem zasahovat do internetového obchodu, měnit či blokovat jeho obsah
a jakýmkoliv způsobem narušovat fungování našeho internetového obchodu. Nesmíte uživatelský účet
a možnosti vkládání uživatelského obsahu využívat způsobem, který by nepřiměřeně omezoval v užívání
služeb další uživatele či jinak nepřiměřeně omezoval nás či provoz našeho internetového obchodu. Zejména
nesmíte internetový obchod zatěžovat automatizovanými požadavky ani užívat automatizovaný software či
jiný software, který není z naší strany podporován.
10.6. Omezení odpovědnosti na obsah informací. Vzhledem k tomu, že náš internetový obchod umožňuje
ukládání anebo zveřejňování informací uživatelem, vezměte prosíme na vědomí, že neneseme v souladu
s ustanovením § 5 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti a o změně některých
zákonů, ve znění pozdějších předpisů, odpovědnost za obsah takovýchto informací. Za obsah informací
uložených na žádost uživatelů odpovídáme pouze:
10.6.1. pokud jsme mohli vzhledem k předmětu své činnosti a okolnostem a povaze případu vědět, že obsah
ukládaných informací nebo jednání uživatele jsou protiprávní, nebo
10.6.2. pokud jsme se prokazatelně dozvěděli o protiprávní povaze obsahu ukládaných informací nebo
o protiprávním jednání uživatele a neprodleně jsme neučinili veškeré kroky, které po nás lze požadovat,
k odstranění nebo znepřístupnění takovýchto informací.
10.7. Právo podat podnět. Máte právo kdykoliv nám zaslat podnět týkající se provozování našeho internetového
obchodu a informací a obsahu na něm uveřejněných, a to na naši e-mailovou adresu nebo na adresu našeho
sídla. Takovýto podnět vyřídíme v přiměřené lhůtě.