Informaci o garanci doručení do Vánoc najdete na stránkách produktů.

Obchodní podmínky

Obchodní podmínky

internetového obchodu gastrofans.cz

(společnosti RationalFans s.r.o.)

 

 

SHRNUTÍ OBCHODNÍCH PODMÍNEK

1. Internetový obchod na adrese http://www.gastrofans.cz provozuje obchodní společnost RationalFans s.r.o.,

se sídlem Za farou 43a, 664 41 Troubsko, IČO 07353171, zapsaná v obchodním rejstříku, který vede Krajský

soud v Brně, v oddílu C, vložce 107725, DIČ CZ07353171. Kontaktovat nás můžete na adrese našeho sídla,

na našem e-mailu: obchod@gastrofans.cz nebo telefonu: +420 530 540 444.

2. Jakmile odešlete prostřednictvím internetového obchodu vaši objednávku, dojde tím k uzavření kupní

smlouvy. Přijetí objednávky a uzavření smlouvy vám potvrdíme e-mailem.

3. Platbu proveďte do 7 dnů od uzavření smlouvy nebo později v závislosti na vybraném způsobu platby.

4. Jako spotřebitel (viz definice v čl. 1.2.2.1. obchodních podmínek) můžete od uzavřené smlouvy odstoupit,

a to až do uplynutí 14 dnů ode dne převzetí zboží. V jakých případech není možné od smlouvy odstoupit,

naleznete v plném znění obchodních podmínek. My můžeme odstoupit od uzavřené smlouvy až do okamžiku,

kdy od nás převezmete zboží, a to z důvodů uvedených v plném znění obchodních podmínek. Po odstoupení

od smlouvy nám zboží vrátíte včetně případných dárků a bonusů, pokud jsme vám nějaké poskytli, na vaše

vlastní náklady, a to do 14 dnů od odstoupení od smlouvy. Peníze vám vrátíme do 14 dnů od doručení

odstoupení, ne však dříve než nám zboží vrátíte nebo prokážete, že nám bylo zboží odesláno.

5. Vaše osobní údaje zpracováváme v souladu s příslušnými právními předpisy. Více informací naleznete

v našich Podmínkách ochrany osobních údajů (zde).

6. Zboží dodáváme pouze v rámci České republiky. Pro objednávky na území Slovenské republiky využijte

prosím náš internetový obchod na webové adrese: https://www.gastrofans.sk/.

7. Dostupné způsoby dodání a plateb, jakož i případná omezení s tímto související naleznete na našem

internetovém obchodě (zde). Vlastníkem se stanete převzetím zboží; jste-li podnikatelem (viz definice v čl.

1.2.2.3. obchodních podmínek) či nepodnikatelem (viz definice v čl. 1.2.2.2. obchodních podmínek), tak ne

však dříve, než úplně zaplatíte celkovou cenu. Pokud vám jako spotřebiteli bude dodáno poškozené zboží,

neprodleně nás o tom informujte (nejpozději 48 hodin). V případě, že poškození zjistíte při přebírání zboží, informujte o škodě i

přepravce a vše řádně zdokumentujte. Pokud vám jako podnikateli či nepodnikateli bude dodáno poškozené

zboží, řešte škodu s přepravcem.

8. Pokud jste spotřebitelem, máte právo reklamovat vady, které mělo zboží při jeho převzetí a které se na zboží

projevily do uplynutí 2 let od převzetí zboží. Jak přesně zboží reklamovat a co můžete v případě reklamace

žádat, naleznete v Reklamačním řádu (zde).

9. Pokud nejste spotřebitelem (tj. podnikatel a nepodnikatel), můžete reklamovat vady, které byly na zboží

v okamžiku, kdy na vás přešlo nebezpečí škody, a to reklamací bez zbytečného odkladu poté, co jste mohli

zboží prohlédnout a vadu zjistit, nejpozději však do 6 měsíců, v případě skryté vady do 2 let, od odevzdání

zboží. Vadu jste povinni reklamovat bez zbytečného odkladu poté, co jste ji zjistili (tzn do 48 hodin). Jak přesně zboží

reklamovat a co můžete v případě reklamace žádat, naleznete v Reklamačním řádu (zde).

 

1. OBECNÁ USTANOVENÍ

1.1. Působnost obchodních podmínek. Tyto obchodní podmínky upravují uzavírání smluv mezi námi jako

obchodníkem a vámi jako zákazníkem prostřednictvím internetového obchodu a naše a vaše práva

a povinnosti ze smluv vyplývající. Součástí těchto obchodních podmínek jsou rovněž Podmínky ochrany

osobních údajů (zde) a Reklamační řád (zde). Obchodní podmínky nabývají účinnosti dne 1.1.2024

1.2. Používané pojmy. V našich obchodních podmínkách používáme následující zkratky:

1.2.1. My, čímž se rozumí obchodník, tedy obchodní společnost RationalFans s.r.o., se sídlem Za farou 43a, 664

41 Troubsko, IČO 07353171, zapsaná v obchodním rejstříku, který vede Krajský soud v Brně, v oddílu C,

vložce 107725, DIČ CZ07353171.1.2.2. Vy, čímž se rozumí zákazník, tedy druhá smluvní strana odlišná od nás, kterým může být jeden

z následujících subjektů:

1.2.2.1. Spotřebitel, kterým je člověk (fyzická osoba) nejednající v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci

samostatného výkonu svého povolání,

1.2.2.2. Nepodnikatel, kterým je právnická osoba nejednající v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci

samostatného výkonu svého povolání,

1.2.2.3. Podnikatel, kterým je člověk (fyzická osoba) nebo právnická osoba jednající v rámci své podnikatelské

činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání.

1.2.3. Internetový obchod, tedy naše webové rozhraní nacházející se na webové adrese http://www.gastrofans.cz,

ve kterém si můžete prohlédnout naši nabídku a objednat zboží z našeho sortimentu.

1.2.4. E-mail, tedy elektronická pošta, kterou je možné nás kontaktovat na e-mailové adrese dostupné na webové

adrese našeho internetového obchodu.

1.2.5. Telefon, pomocí kterého je možné nás kontaktovat na telefonním čísle dostupném na webové adrese našeho

internetového obchodu.

1.2.6. Smlouvy, kterými se rozumí kupní smlouvy uzavírané mezi námi jako obchodníkem a vámi jako

zákazníkem prostřednictvím internetového obchodu.

1.2.7. Občanský zákoník, čímž se rozumí zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.

1.2.8. Podmínky ochrany osobních údajů, kterými se rozumí dokument (zde), kde najdete informace o zpracování

osobních údajů a souvisejících právech a povinnostech, které vyplývají z příslušných právních předpisů.

1.2.9. Reklamační řád, kterým se rozumí dokument (zde), kde najdete informace o právech z vadného plnění

a způsobu jejich uplatňování (reklamaci).

1.3. Vztah obchodních podmínek ke smlouvě. Obchodní podmínky jsou nedílnou součástí smluv. Odchylná

ujednání ve smlouvě mají přednost před zněním obchodních podmínek.

1.4. Vztah smlouvy a obchodních podmínek k právním předpisům. Práva a povinnosti neupravená

obchodními podmínkami nebo smlouvou se řídí právními předpisy České republiky, zejména občanským

zákoníkem a v případě spotřebitelů i zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších

předpisů. V případě rozporu obchodních podmínek nebo smlouvy s právním předpisem, nejedná-li se

o záležitost, kterou lze ujednáním upravit odchylně, má přednost právní předpis.

1.5. Oddělitelnost ustanovení obchodních podmínek a smluvních ujednání. Pokud se některé z ustanovení

obchodních podmínek a / nebo smluvních ujednání stane neplatným, neúčinným nebo se k němu nebude

přihlížet, není tím dotčena platnost a účinnost ostatních ustanovení obchodních podmínek a / nebo smluvních

ujednání.

1.6. Vztahy s mezinárodním prvkem. Právní poměry mezi námi a vámi se v případě přítomnosti mezinárodního

prvku řídí českým právem a k řešení případných sporů jsou příslušné české soudy. Úmluva OSN o smlouvách

o mezinárodní koupi zboží (Vídeňská úmluva) se nepoužije.

1.7. Způsoby řešení stížností. Případné stížnosti a spory mezi vámi a námi je možné řešit

1.7.1. emailem na e-mailové adrese obchod@gastrofans.cz,

1.7.2. telefonicky na našem telefonním čísle +420 530 540 444.

1.7.3. Jste-li spotřebitelem, můžete řešit spotřebitelské spory plynoucí ze smlouvy prostřednictvím návrhu na

mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů,

kterým je: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Gorazdova 1969/24, 120 00

Praha, e-mail: adr@coi.cz, web: adr.coi.cz. Spotřebitel může pro mimosoudní řešení spotřebitelského sporu

ze smlouvy uzavřené on-line využít rovněž platformu pro řešení sporů online zřízenou Evropskou komisí

na adrese: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

1.8. Dozorové orgány. Nad naší činností provádí kontrolu a dozor státní orgány České republiky, na které je

možné se v souladu právními předpisy, které upravují jejich působnost a pravomoci, obracet se svými

podněty. Orgány státního dozoru jsou zejména:

1.8.1. Česká obchodní inspekce,

1.8.2. živnostenské úřady,

1.8.3. Úřad pro ochranu osobní údajů,

1.8.4. krajské hygienické stanice.

1.9. Vyloučení obchodních podmínek zákazníka. Tyto obchodní podmínky se použijí výhradně; jakékoli

použití vašich obchodních podmínek pro vztah upravený těmito obchodními podmínkami a smlouvou je

vyloučeno, a to i tehdy, provedeme-li dodání objednaného zboží bez jakýchkoli výhrad. Ustanovení § 1751odst. 2 občanského zákoníku se v rámci smluv a dalších právních jednání dle těchto obchodních podmínek nepoužije.

 

2. OBJEDNÁVÁNÍ ZBOŽÍ A UZAVÍRÁNÍ SMLUV

2.1. Objednání zboží prostřednictvím internetového obchodu. Objednání zboží prostřednictvím

internetového obchodu provedete vybráním nabízeného zboží v požadovaném množství, jakosti a provedení

a vložením zboží do virtuálního košíku. V případě, že po přidání vybraného zboží do nákupního košíku

hodláte dokončit svou objednávku a tuto nám následně odeslat, můžete kliknout na ikonu košíku nebo tlačítko

„Pokračovat do košíku“, pomocí kterého budete přesměrováni na přehled virtuálního košíku. Následně

můžete kliknutím na tlačítko „Pokračovat“ přejít na stránku ke zvolení způsobu dodání zboží a platby.

Kliknutím na tlačítko „Pokračovat“ budete dále přesměrování na stránku pro vyplnění požadovaných údajů

(zejména fakturačních a doručovacích), případně k přihlášení se do vašeho zákaznického účtu, pokud jste tak

dosud neučinili. K odeslání vaší objednávky dojde pomocí tlačítka „Objednat s povinností platby“, čímž

dojde k uzavření smlouvy. Před odesláním objednávky vám bude umožněno zkontrolovat a případně i změnit

zadané údaje. Přijetí naší nabídky s dodatkem či odchylkou není možné a v takovém případě nedojde

odesláním objednávky k uzavření smlouvy.

2.2. Zjištění a opravování chyb. V případě, že v rámci procesu objednání zboží dle čl. 2.1. uvedete údaj, který

internetový obchod vyhodnotí jako chybný (nesprávný) nebo bude některý z povinných údajů chybět, systém

zvýrazní příslušné pole s chybným či chybějícím údajem červenou barvou, aby vás na tuto skutečnost

upozornil. Případné chyby vzniklé při zadávání údajů (dat) v rámci procesu objednání zboží dle čl. 2.1.

můžete opravit až do okamžiku odeslání objednávky. Za správnost vyplněných údajů v každém případě

odpovídáte vy, kdy internetový obchod vyhodnocuje toliko formální správnost uvedených údajů (tj. zda

odpovídají požadované formě), nikoliv jejich věcnou správnost.

2.3. Potvrzení přijetí objednávky. Úspěšné přijetí vaší objednávky a uzavření smlouvy vám potvrdíme na vaši

e-mailovou adresu zasláním e-mailové zprávy, jejíž součástí bude:

2.3.1. potvrzení o uzavření smlouvy a jejím obsahu;

2.3.2. znění těchto obchodních podmínek;

2.3.3. Reklamační řád;

2.3.4. Podmínky ochrany osobních údajů.

V případě neúplnosti nebo nesprávnosti objednávky vás vyzveme k jejímu doplnění nebo vás upozorníme na

nemožnost uzavření smlouvy.

2.4. Drobné odlišnosti zboží. Tímto si vás dovolujeme upozornit, že dodávané zboží se může drobně

(nepodstatným způsobem) lišit od produktové fotografie daného zboží uvedené v internetovém obchodu,

přičemž takovéto drobné odchylky či odlišnosti, které nemají žádný vliv na vaši možnost zboží užívat, nejsou

důvodem pro odstoupení od smlouvy a / nebo pro uplatňovaní práv z odpovědnosti za vady.

2.5. Jazyk a uchovávání smlouvy. Smlouvy se uzavírají v českém jazyce. Uzavřené smlouvy ukládáme pro

vlastní potřebu, přístup k nim není možný, kdy veškeré relevantní informace a údaje týkající se uzavřené

smlouvy máte uvedeny v potvrzení o přijetí objednávky.

 

3. UZAVŘENÉ SMLOUVY A JEJICH OBSAH

3.1. Změna a zrušení smlouvy. Uzavřené smlouvy není možné jednostranně měnit či rušit; činit tak lze pouze

na základě vzájemné dohody, případně pokud tak stanoví právní předpis nebo obchodní podmínky.

3.2. Obsah kupní smlouvy. Na základě uzavřené kupní smlouvy jsme povinni dodat vám ujednaným způsobem

objednané zboží a vy jste povinni si zboží převzít a zaplatit nám celkovou cenu, která je tvořena cenou

objednaného zboží, poplatkem za zvolený způsob platby, náklady na dodání zboží a cenou případných dalších

objednaných služeb.

3.3. Ochrana duševního vlastnictví. Pokud vám na základě smlouvy dodáváme zboží, které je chráněno právy

duševního vlastnictví (zejména autorská díla, ochranné známky, průmyslové vzory, patenty a užitné vzory),

není součástí smlouvy licence opravňující vykonávat práva duševního vlastnictví. Zboží chráněné autorským

právem nesmíte jako fyzická osoba užívat jinak než pro osobní potřebu a jako právnická jinak než pro svou

vlastní vnitřní potřebu, zejména nejste oprávněni zboží rozmnožovat, dále prodávat, pronajímat nebo jinak

zpřístupňovat třetím osobám.

3.4. Slevy a reklamní akce. Pro slevové či jiné marketingové akce platí, že pokud není stanoveno jinak, nelze

jednotlivé poskytované slevy a jiné výhody kombinovat.

3.5. Dárky a bonusy. Pokud vám byly v rámci smlouvy poskytnuty dárky či jiné bonusy, je existence darovací

smlouvy závislá na existenci smlouvy hlavní, a darovací smlouva je uzavřena s rozvazovací podmínkou

zrušení darovací smlouvy v případě zániku smlouvy hlavní.

3.6. Slevové kupony a dárkové poukazy. Slevové kupony a dárkové poukazy je možné uplatnit za ujednaných

podmínek nebo za podmínek uvedených na kuponu nebo poukazu.

 

4. PLATEBNÍ PODMÍNKY

4.1. Způsoby platby. Způsoby platby, které můžete využít, naleznete na odpovídající stránce v našem

internetovém obchodě (zde). Výběr konkrétního způsobu platby budete moci provést v procesu objednávky.

4.2. Doba pro zaplacení. Celkovou cenu jste povinni uhradit před dodáním zboží, a to podle ujednaného způsobu

platby. Pokud má být celková cena uhrazena před dodáním zboží, jste povinni ji uhradit do 7 dnů od uzavření

smlouvy. Pokud je celková cena hrazena prostřednictvím poskytovatele platebních služeb, je celková cena

uhrazena připsáním peněžité částky na náš účet u poskytovatele platebních služeb.

 

5. DODACÍ PODMÍNKY

5.1. Způsoby dodání. Způsoby dodání, které můžete využít, naleznete na odpovídající stránce v našem

internetovém obchodě (zde). Výběr konkrétního způsobu dodání budete moci provést v procesu objednávky.

5.2. Omezení dodávání zboží. Zboží dodáváme pouze v rámci České republiky. Pro objednávky na území

Slovenské republiky využijte prosím náš internetový obchod na webové adrese: https://www.gastrofans.sk/.

5.3. Nabytí vlastnického práva. Vlastníkem zboží, které vám dodáme, se stanete převzetím zboží. Jste-li

podnikatelem, vlastníkem zboží, které vám dodáme, se stanete odevzdáním zboží, ne však dříve, než úplně

zaplatíte celkovou cenu.

5.4. Doba pro dodání. Doba pro dodání zboží se liší dle aktuální dostupnosti zboží, přičemž aktuální dobu dodání

naleznete vždy přímo v prostředí našeho internetového obchodu u jednotlivých produktů, případně je možné

nás ohledně dostupnosti a termínu dodání zboží možné kdykoliv kontaktovat prostřednictvím e-mailu či

telefonu. Ujednaná doba pro dodání zboží běží od uzavření smlouvy. Pokud má být celková cena uhrazena

před dodáním zboží, běží doba pro dodání zboží až od uhrazení celkové ceny. Zboží bude v této době dodáno

na místo určení. Pokud nejste spotřebitelem, tj. jste podnikatelem nebo nepodnikatelem, a zboží má být do

místa určení dodáno pomocí přepravce, bude zboží v této době předáno přepravci.

5.5. Převzetí zboží. Zboží jste povinni převzít v ujednané době a na ujednaném místě v závislosti na způsobu

dodání. Pokud má být zboží dodáno pomocí přepravce, jste povinni jej převzít při dodání do místa určení.

O termínu dodání Vás bude předem informovat zvolený přepravce. Pokud zboží nepřevezmete, vznikne nám

právo od smlouvy odstoupit, právo na zaplacení nákladů spojených s dodáním zboží, pokud nebyly uhrazeny

před dodáním zboží, a právo na zaplacení skladného za dobu uskladnění zboží, která končí v okamžiku, kdy

zboží převezmete, odstoupíte od smlouvy nebo od smlouvy odstoupíme my. Skladné činí 10 Kč za každý

započatý den. Pokud vám zboží budeme poté, co jej nepřevezmete, dodávat opakovaně, máme právo na

úhradu nákladů spojených s opakovaným dodáváním.

5.6. Škoda na zboží při přepravě spotřebiteli. Pokud jste spotřebitelem, přechází na vás nebezpečí škody na

zboží převzetím zboží. V případě, že vám zboží bude dodáno poškozené, jste povinni nás o škodě neprodleně

informovat a to nejlépe:

5.6.1. emailem na emailové adrese obchod@gastrofans.cz,

5.6.2. telefonicky na našem telefonním čísle +420 530 540 444.

V případě, že poškození zásilky zjistíte již při přebírání zboží, jste povinni o poškození informovat nejen nás,

ale i přepravce při přebírání zboží. O rozbalení poškozené zásilky před jejím převzetím můžete požádat

přepravce a v případě, že zjistíte, že zboží bylo poškozeno, nejste povinni jej od přepravce převzít.

Doporučujeme řádně zdokumentovat poškozený vnější obal či jiné poškození zboží při převzetí nebo

neprodleně poté, aby bylo možné škodu nárokovat po přepravci.

5.7. Škoda na zboží při přepravě podnikateli a nepodnikateli. Pokud jste podnikatelem nebo nepodnikatelem

a zboží má být dodáno pomocí přepravce, přechází na vás nebezpečí škody na zboží předáním zboží prvnímu

přepravci. Pokud dojde ke škodě na zboží po přechodu nebezpečí škody, neodpovídáme za ni a škoda nazboží nemá vliv na vaši povinnost uhradit celkovou cenu a povinnost zboží převzít. V případě, že vám zboží

bude dodáno poškozené, jste povinni neprodleně reklamovat poškození zboží u přepravce.

5.8. Balení zboží. Pokud nebude ujednáno jinak, bude zboží zabaleno způsobem vhodným pro jeho uchování

a ochranu.

 

6. PRÁVO NA ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

6.1. Obecně o odstoupení od smlouvy. Odstoupením od uzavřené smlouvy se smlouva od počátku ruší a strany

jsou povinny vrátit si vše, co na základě zrušené smlouvy poskytly. Odstoupením od smlouvy se ruší i na ní

závislá smlouva darovací (dárky, bonusy). Právo odstoupit od smlouvy je možné využít za podmínek, které

jsou stanoveny v obchodních podmínkách, nebo pokud tak stanoví právní předpisy.

6.2. Naše právo odstoupit od smlouvy. My máme právo odstoupit od uzavřené smlouvy kdykoli od dne uzavření

smlouvy do okamžiku, kdy od nás převezmete zboží, a to z důvodů:

6.2.1. vyčerpání zásob objednaného zboží,

6.2.2. nepřevzetí zboží při jeho dodání,

6.2.3. zneužití objednávkového systému našeho internetového obchodu,

6.2.4. uvedení chybných údajů při objednávání zboží,

6.2.5. objednání zboží za cenu výrazně nižší než cenu obvyklou (mimo slevových akcí), pokud bylo zboží za tuto

cenu nabízeno v důsledku omylu či chyby našeho internetového obchodu,

6.2.6. dalších hodných zvláštního zřetele, jste-li podnikatelem nebo nepodnikatelem.

Oznámení o našem odstoupení od smlouvy včetně uvedení důvodu vám zašleme e-mailovou zprávou nebo

dopisem na adresu uvedenou v procesu objednávky. Byla-li již z vaší strany uhrazena kupní cena nebo její

část, zaplacené peněžní prostředky vám vrátíme do 14 dnů od doručení odstoupení od smlouvy.

6.3. Zákonné právo spotřebitele odstoupit od smlouvy. Pokud jste spotřebitelem, máte právo odstoupit od

uzavřené smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě, která končí uplynutím 14 dnů ode dne následujícího po dni:

6.3.1. převzetí zboží, pokud jde o kupní smlouvu,

6.3.2. převzetí posledního kusu zboží, pokud jde o smlouvu, jejímž předmětem je dodávka více kusů zboží, které

jsou dodávány samostatně;

6.3.3. převzetí poslední položky nebo části dodávky zboží, pokud jde o smlouvu, jejímž předmětem je dodávka

zboží sestávajícího z několika položek nebo částí,

6.3.4. převzetí první dodávky zboží, pokud jde o smlouvu, jejímž předmětem je pravidelná dodávka zboží po

ujednanou dobu,

6.3.5. uzavření smlouvy, pokud jde o jinou smlouvu.

6.4. Nemožnost odstoupení od smlouvy. Právo odstoupit od smlouvy jako spotřebitel nemáte zejména u smluv:

6.4.1. o dodávce zboží, které bylo upraveno podle vašeho přání nebo přizpůsobeno vašim osobním potřebám,

6.4.2. o dodávce zboží v zapečetěném obalu, které z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů není

vhodné vrátit poté, co jste jej porušili,

6.4.3. o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, nebo zboží s krátkou dobou spotřeby, jakož i zboží, které bylo

po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím,

6.4.4. o poskytování služeb, jestliže byly v plném rozsahu poskytnuty; v případě plnění za úplatu, pouze pokud

započalo s vašim předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy,

6.4.5. o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na naší vůli

a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,

6.4.6. o dodání alkoholických nápojů, jejichž cena byla ujednána v době uzavření smlouvy s tím, že dodání je

možné uskutečnit až po uplynutí třiceti dnů a jejichž skutečná hodnota závisí na výchylkách trhu

nezávislých na naší vůli,

6.4.7. o neodkladné opravě nebo údržbě, která má být provedena v místě vámi určeném na vaši výslovnou žádost;

to však neplatí pro provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání jiného zboží než náhradních dílů

nutných k provedení opravy nebo údržby,

6.4.8. o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu v zapečetěném obalu, pokud jste

jej porušili,

6.4.9. o dodávce novin, periodik nebo časopisů s výjimkou smluv o předplatném na jejich dodávání,

6.4.10. o ubytování, přepravě zboží, nájmu dopravního prostředku, stravování nebo využití volného času, pokud

má být podle smlouvy plněno k určitému datu nebo v určitém období,

6.4.11. uzavírané na základě veřejné dražby podle jiného zákona, které můžete být fyzicky přítomni,

6.4.12. o dodání digitálního obsahu, který není dodán na hmotném nosiči, poté, co bylo započato s plněním;

v případě plnění za úplatu, pokud započalo s vaším předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty

pro odstoupení od smlouvy, byli jste poučeni, že tím právo odstoupit od smlouvy zaniká, a poskytli jsme

vám potvrzení o uzavřené smlouvě v textové podobě (např. e-mailem).

6.5. Odstoupení spotřebitele pro dotčení nekalou obchodní praktikou. Jako spotřebitel máte dále právo

odstoupit od smlouvy ve lhůtě 90 dnů ode dne uzavření smlouvy nebo požadovat přiměřené snížení ceny

zboží, a to v případě, že vaše právo bylo dotčeno nekalou obchodní praktikou ve smyslu zákona č. 634/1992

Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů. Toto právo nemáte, prokážeme-li, že je to

s ohledem na povahu a závažnost nekalé obchodní praktiky nepřiměřené.

6.6. Způsob odstoupení od smlouvy. Pokud vám jakožto spotřebiteli vzniklo právo na odstoupení od smlouvy

a chcete od smlouvy odstoupit, můžete tak učinit jakýmkoli jednoznačným prohlášením adresovaným nám –

společnosti RationalFans s.r.o., IČ: 073 53 171, se sídlem Za Farou 814/43a, 664 41 Troubsko, například:

6.6.1. dopisem zaslaným prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na výše uvedenou adresu, nebo

6.6.2. prostřednictvím elektronické pošty na e-mailovou adresu obchod@gastrofans.cz

K tomuto úkonu přitom můžete použít přiložený vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, není to však

vaší povinností.

6.7. Zachování lhůty. Pokud jste spotřebitelem, pro dodržení lhůty pro odstoupení od smlouvy postačí, pokud

nám odstoupení odešlete v poslední den lhůty určené pro odstoupení od smlouvy.

6.8. Vrácení zboží po odstoupení od smlouvy. Odstoupíte-li jako spotřebitel od smlouvy, jste povinni nám zboží

vrátit, a to nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy došlo k odstoupení od smlouvy, nejlépe

6.8.1. odesláním zboží na adresu našeho sídla, nebo

6.8.2. osobně na adrese našeho sídla.

Lhůta se považuje za zachovanou, pokud nám zboží odešlete zpět před uplynutím 14 dnů.

Zboží nám musíte vrátit nepoškozené, neznečištěné, neopotřebené a nejevící známky užívání, včetně

veškerého příslušenství a dokumentace, pokud možno v původním obalu. Odpovídáte přitom pouze za

snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné k tomu, aby se

seznámil s povahou, vlastnostmi a funkčností zboží. Zároveň jste povinni vrátit nám i veškeré dárky a bonusy,

které jste obdrželi na základě nebo v souvislosti se zrušenou smlouvou.

6.9. Náklady spojené s vrácením zboží při odstoupení. Odstoupíte-li jako spotřebitel od smlouvy ponesete

přímé náklady spojené s vrácením zboží. Pokud zboží pro svou povahu nemůže být vráceno obvyklou

poštovní cestou, pak ponesete přímé náklady spojené s vrácením zboží, které jsou odhadované v maximální

výši 199 Kč.

6.10. Vrácení peněz po odstoupení od smlouvy. Pokud jako spotřebitel odstoupíte od smlouvy, zaplacené

peněžní prostředky vám vrátíme do 14 dnů od doručení odstoupení od smlouvy, ne však dříve, než nám zboží

vrátíte nebo prokážete, že nám bylo zboží odesláno. Zaplacené náklady na dodání zboží vám vrátíme pouze

ve výši odpovídající nejlevnějšímu způsobu dodání, který nabízíme, pokud jste si jako spotřebitel zvolil jiný

než nejlevnější způsob dodání zboží. V případě, že odstoupíte od smlouvy pouze částečně, tj. odstoupení se

vztahuje pouze k některému z objednaného zboží, budete mít nárok na vrácení části původně uhrazených

nákladů na dodání pouze v případě, pokud by náklady na dodání zboží, ke kterému se odstoupení od smlouvy

nevztahuje, byly nižší než vámi zaplacené náklady na dodání, přičemž v takovém případě vám vrátíme částku

odpovídající rozdílu mezi celkovými náklady na dodání dané objednávky a nižší částkou představující nižší

náklady na dodání zboží, ke kterému se odstoupení od smlouvy nevztahuje. Pokud dojde ke snížení hodnoty

vraceného zboží v důsledku nakládání s ním jinak, než jak je nutné k obeznámení se s jeho povahou,

vlastnostmi a funkčností, bude vracená částka ponížena o částku, o kterou se hodnota zboží snížila. Peněžní

prostředky vám vrátíme stejným způsobem, jakým jsme je od vás přijali, případně jiným způsobem,

na kterém se dohodneme, pokud vám tím nevzniknou další náklady.

 

7. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ

7.1. Reklamační řád. Vaše práva související s vadným plněním se řídí naším Reklamačním řádem, který tvoří

nedílnou součást těchto obchodních podmínek a je dostupný na našem internetovém obchodě (zde), a dále

příslušnými ustanoveními občanského zákoníku.

 

8. ZPĚTNÝ ODBĚR ELEKTROZAŘÍZENÍ

8.1. Zpětný odběr elektrozařízení. V souladu se zákonem č. 542/2020 Sb., o výrobcích s ukončenou životností,

ve znění pozdějších předpisů, u nás máte možnost při nákupu některých druhů zboží (elektrozařízení ve

smyslu tohoto zákona) bezplatně odevzdat v místě prodeje nebo dodávky stejné množství (kusů)

prodávaného elektrozařízení podobného typu a použití ke zpětnému odběru.

8.2. Vracení elektrozařízení na jiných k tomu určených místech. Odpadní elektrozařízení máte rovněž

možnost vrátit na jiných místech k tomu určených v příslušné obci nebo u jiných osob s povolením pro zpětný

odběr elektrozařízení. Elektrozařízení nesmí být odstraňováno spolu se směsným komunálním odpadem, ale

musí být odkládáno na místech k tomu určených. Údaje o místech zpětného odběru odpadních elektrozařízení

naleznete v Registru míst zpětného odběru elektrozařízení vedeném Ministerstvem životního prostředí, který

je dostupný na následující webové adrese: https://visoh2.mzp.cz/RegistrMistZO/RegistrMistZOPublic.

 

9. UŽIVATELSKÝ ÚČET

9.1. Definice. Uživatelským účtem se rozumí záznam v naší databázi a data k němu přiřazená; je určen

přihlašovacím jménem a heslem, které slouží k autentizaci. K uživatelskému účtu mohou být přiřazeny

osobní údaje, přičemž v případě, že uživatelský účet reprezentuje právnickou osobu, tyto osobní údaje

identifikují fyzickou osobu za ni jednající.

9.2. Využití uživatelského účtu. Některé části služby mohou být vázány na přístup k uživatelskému účtu.

V takovém případě je nezbytné provést registraci uživatelského účtu, která je vázána podmínkami registrace

uvedenými níže.

9.3. Podmínky registrace uživatelského účtu. Registrací vyjadřujete svůj souhlas s následujícími podmínkami:

9.3.1. Registraci provedeme na základě vašeho požadavku odeslaného prostřednictvím webového formuláře

umístěného v rámci internetového obchodu, pokud budou uvedeny všechny požadované údaje a budete

souhlasit s těmito podmínkami registrace.

9.3.2. Jedna e-mailová adresa může být použita pouze u jednoho uživatelského účtu.

9.3.3. Jste povinni při registraci uvádět správné a pravdivé údaje a tyto údaje po založení uživatelského účtu při

jejich změně bez zbytečného odkladu aktualizovat.

9.3.4. Vyhrazujeme si možnost odmítnout registraci.

9.3.5. Po zřízení uživatelského účtu vám bude na e-mailovou adresu uvedenou při zřízení uživatelského účtu

zaslán aktivační e-mail, prostřednictvím kterého budete moci svůj uživatelský účet aktivovat.

9.4. Ztráta a obnova hesla. V případě ztráty hesla k uživatelskému účtu je možné využít funkci obnovy hesla.

Odkaz pro obnovení hesla vám bude zaslán na e-mailovou adresu uvedenou při zřízení uživatelského účtu.

Následně si budete moci zvolit nové heslo ke svému uživatelskému účtu.

9.5. Povinnost zabezpečení přístupových údajů. Uživatelský účet slouží mimo jiné i ke komunikaci a jednání

s námi. Je vaší povinností zabezpečit, abyste k vašemu uživatelskému účtu měli přístup pouze vy, popřípadě

osoba vámi pověřená. Jednání takové osoby v rámci uživatelského účtu se považuje za jednání v zastoupení.

9.6. Dostupnost uživatelského účtu. Negarantujeme vám nepřetržitou dostupnost vašeho uživatelského účtu;

přístup do uživatelského účtu může být dočasně znemožněn zejména v důsledku prováděné údržby

internetového obchodu apod.

9.7. Omezení a zrušení uživatelského účtu. V případě porušení vašich povinností vyplývajících z těchto

obchodních podmínek máme právo ukončit nebo omezit vůči vám poskytování služby, a to například blokací

uživatelského účtu, jeho smazáním, případně zamezením přístupu na webové stránky. Váš uživatelský účet

zrušíme také v následujících případech:

9.7.1. vámi uvedené údaje v uživatelském účtu jsou zjevně nesprávné nebo nepravdivé nebo odporují právním

předpisům, nebo

9.7.2. svůj uživatelský účet nevyužíváte déle než 2 roky; O případném zrušení uživatelského účtu z důvodu dle

čl. 9.7.2. těchto obchodních podmínek budete informováni e-mailovou zprávou zaslanou na e-mailovou

adresu uvedenou v uživatelském účtu s jedno (1) měsíčním předstihem; zrušení uživatelského účtu můžete

zamezit opětovným přihlášením do svého uživatelského účtu ve lhůtě dle předchozí věty.

9.8. Žádost o zrušení uživatelského účtu. Jste oprávněni kdykoliv zrušit svůj uživatelský účet, a to na základě

požadavku zaslaného nám prostřednictvím naší e-mailové adresy.

9.9. Informování o zrušení uživatelského účtu. O zrušení uživatelského účtu vás budeme informovat e-

mailovou zprávou na adresu uvedenou v uživatelském účtu. V případě zrušení uživatelského účtu vám

nebude umožněno dále využívat uživatelský účet a jeho funkce. Tato skutečnost vám nebrání ve zřízení

nového uživatelského účtu, s výjimkou případů, kdy vám byl uživatelský účet zrušen pro porušování

právních předpisů nebo těchto obchodních podmínek.

 

10. VKLÁDÁNÍ UŽIVATELSKÉHO OBSAHU NA NAŠE WEBOVÉ STRÁNKY

10.1. Kontrola vašeho obsahu. Vaše aktivity v rámci této služby zásadně nepodléhají průzkumu, schvalování či

moderaci z naší strany a neprověřujeme jejich soulad s právem. Tímto si vás dovolujeme upozornit, že

hodnocení a recenze zákazníků na našem internetovém obchodě neověřujeme. Vyhrazujeme si ovšem právo

provádět různé typy kontroly obsahu, ať již před jeho publikací či následně, a na základě toho obsah filtrovat

či celý znepřístupnit (například ve formě pozdržení spamových či hanlivých komentářů či znepřístupnění

rozpoznaného protiprávního obsahu).

10.2. Ukládání souborů. V rámci této služby vám umožňujeme nahrávat a ukládat soubory na námi provozované

úložiště (dále jen „nahrávaný obsah“). Berete na vědomí, že v rámci této části této služby vám neposkytujeme

záruku za to, že nahrávaný obsah zůstane nezměněný či dostupný. Zejména berete na vědomí, že

neodpovídáme za škodu, která by vám mohla vzniknout v souvislosti se ztrátou či poškozením nahrávaného

obsahu.

10.3. Práva třetích osob a zákonné povinnosti v souvislosti s ukládáním souborů. Nahráním obsahu

prostřednictvím této naší služby stvrzujete, že disponujete dostatečným oprávněním k takovému jednání,

zejména tedy, že nahrávaný obsah nepodléhá právní ochraně, případně jste autorem nebo vykonavatelem

majetkových práv k nahrávanému obsahu v odpovídající míře. Zároveň berete na vědomí, že v případě, že se

dozvíme o tom, že byl prostřednictvím této naší služby neoprávněně přenesen či nahrán určitý obsah, máme

právo jej bez upozornění smazat či znepřístupnit a povinnost vzhledem k tomuto obsahu spolupracovat

s orgány provádějícími zjišťování případné protiprávní činnosti, což může zahrnovat i sdělování

uchovávaných provozních a lokalizačních údajů o vás.

10.4. Funkce spojené s vkládáním uživatelských dat na web. V rámci této služby poskytujeme též:

10.4.1. možnost přidávat veřejné komentáře,

10.4.2. možnost diskutovat ve fóru.

S ohledem k výše uvedenému se použijí ujednání „kontrola vašeho obsahu“, „ukládání souborů“ a „práva

třetích osob a zákonné povinnosti v souvislosti s ukládáním souborů“ obdobně, přičemž za „nahrávaný

obsah“ se považuje odpovídající možnost z předcházejícího seznamu. Protiprávní obsah se může v tomto

případě vyskytnout například v případě sdílení autorskoprávně chráněných textů, hanlivých vyjádření vůči

jiným osobám nebo neoprávněného nabízení zboží či služeb chráněných známkovým právem.

10.5. Zakázaná jednání. V souvislosti s používáním webových stránek našeho internetového obchodu nejste

oprávněni užívat software, skripty nebo obdobné mechanismy a opatření, které by mohly narušit funkce

našeho internetového obchodu nebo by mohly nepřiměřeně zatěžovat naše servery a infrastrukturu. Dále

nejste oprávněni jakýmkoliv způsobem zasahovat do internetového obchodu, měnit či blokovat jeho obsah

a jakýmkoliv způsobem narušovat fungování našeho internetového obchodu. Nesmíte uživatelský účet

a možnosti vkládání uživatelského obsahu využívat způsobem, který by nepřiměřeně omezoval v užívání

služeb další uživatele či jinak nepřiměřeně omezoval nás či provoz našeho internetového obchodu. Zejména

nesmíte internetový obchod zatěžovat automatizovanými požadavky ani užívat automatizovaný software či

jiný software, který není z naší strany podporován.

10.6. Omezení odpovědnosti na obsah informací. Vzhledem k tomu, že náš internetový obchod umožňuje

ukládání anebo zveřejňování informací uživatelem, vezměte prosíme na vědomí, že neneseme v souladu

s ustanovením § 5 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti a o změně některých

zákonů, ve znění pozdějších předpisů, odpovědnost za obsah takovýchto informací. Za obsah informací

uložených na žádost uživatelů odpovídáme pouze:

10.6.1. pokud jsme mohli vzhledem k předmětu své činnosti a okolnostem a povaze případu vědět, že obsah

ukládaných informací nebo jednání uživatele jsou protiprávní, nebo

10.6.2. pokud jsme se prokazatelně dozvěděli o protiprávní povaze obsahu ukládaných informací nebo

o protiprávním jednání uživatele a neprodleně jsme neučinili veškeré kroky, které po nás lze požadovat,

k odstranění nebo znepřístupnění takovýchto informací.

10.7. Právo podat podnět. Máte právo kdykoliv nám zaslat podnět týkající se provozování našeho internetového

obchodu a informací a obsahu na něm uveřejněných, a to na naši e-mailovou adresu nebo na adresu našeho

sídla. Takovýto podnět vyřídíme v přiměřené lhůtě.